Ο Μαραθώνιος δεν είναι άθλημα . Οι αρχαίοι ¨Έλληνες έριχναν ακόντιο , έτρεχαν πάλευαν , πυγμαχούσαν αλλά μαραθώνιο δεν είχαν στο πρόγραμμα τους . Ο μαραθώνιος είναι μια συμβολική αντιπαράσταση μιας τραγικής στιγμής της ανθρώπινης ιστορίας. Η μάχη του Μαραθώνα καθόρισε την πορεία του Ελληνικού πολιτισμού και κατά επέκταση του ευρωπαϊκού πολιτισμού . Η πιθανή εδραίωση των Περσών στη δυτική Ευρώπη δεν θα έδινε μια διαφορετική τροπή , για να μην πω οπισθοδρόμηση , στην πνευματική εξέλιξη της.
Ο Μισέλ Μπερεάλ ήταν ένας Γάλλος ελληνολάτρης που έριξε την ιδέα της δημιουργίας του μαραθώνιου . Να τρέξουν δηλαδή , οι αθλητές την κλασική διαδρομή που έκανε ο Φειδιππίδης από το πεδίο της μάχης του Μαραθώνα μέχρι την Αθήνα για να αναγγείλει την νίκη κατά των βαρβάρων . Είναι δεδομένο ότι αν Φειδιππίδης είχε καβαλήσει ένα άλογο η έστω ένα πουλάρι για να πάει στην Αθήνα , ο μαραθώνιος ως αγώνισμα δεν θα υπήρχε διότι ο Φειδιππίδης θα είχε ζήσει μια κανονική ζωή όπως χιλιάδες άλλοι ημεροδρόμοι .
Το τραγικό τέλος του Φειδιππίδη δίνει μια μεταφυσική διάσταση στο σύμβολο που λέγετε μαραθώνιος δρόμος . Ο θάνατος ήταν ηθική ανταμοιβή του Φειδιππίδη που πολέμησε την ανθρώπινη αδυναμία του για να φέρει τη χαρμόσυνη είδηση στους συμπολίτες του . Οι θεοί του χάρισαν την αιώνια ζωή. Ξεκίνησε θνητός από το Μαραθώνα και τερμάτισε αθάνατος στην Αθήνα . Κατά αυτή την άποψη , οι μαραθωνοδρόμοι δεν είναι απλοί αθλητές. Φαντάζουν περισσότερο θνητοί οπλίτες που τρέχουν στην αθανασία.
Ο Μισέλ Μπερεάλ ήταν ένας Γάλλος ελληνολάτρης που έριξε την ιδέα της δημιουργίας του μαραθώνιου . Να τρέξουν δηλαδή , οι αθλητές την κλασική διαδρομή που έκανε ο Φειδιππίδης από το πεδίο της μάχης του Μαραθώνα μέχρι την Αθήνα για να αναγγείλει την νίκη κατά των βαρβάρων . Είναι δεδομένο ότι αν Φειδιππίδης είχε καβαλήσει ένα άλογο η έστω ένα πουλάρι για να πάει στην Αθήνα , ο μαραθώνιος ως αγώνισμα δεν θα υπήρχε διότι ο Φειδιππίδης θα είχε ζήσει μια κανονική ζωή όπως χιλιάδες άλλοι ημεροδρόμοι .
Το τραγικό τέλος του Φειδιππίδη δίνει μια μεταφυσική διάσταση στο σύμβολο που λέγετε μαραθώνιος δρόμος . Ο θάνατος ήταν ηθική ανταμοιβή του Φειδιππίδη που πολέμησε την ανθρώπινη αδυναμία του για να φέρει τη χαρμόσυνη είδηση στους συμπολίτες του . Οι θεοί του χάρισαν την αιώνια ζωή. Ξεκίνησε θνητός από το Μαραθώνα και τερμάτισε αθάνατος στην Αθήνα . Κατά αυτή την άποψη , οι μαραθωνοδρόμοι δεν είναι απλοί αθλητές. Φαντάζουν περισσότερο θνητοί οπλίτες που τρέχουν στην αθανασία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου